صورت های مختلف یک قضیه (در حلقه ها)

پایان نامه
چکیده

فرض کنید r حلقه ای باشد که در آن برای هرx^3=?x، x?^ نشان می دهیم r جابه جایی است. همچنین نشان می دهیم که تحت بعضی شرایط ضعیفتر نیز حلقه r جابه جایی است ولی لزوما همیشه چنین نیست. علاوه برآن، اثباتی ابتدایی برای اینکه شرط x^3=x^ جابه جایی بودن حلقه را نتیجه می دهد، ارائه می کنیم.

منابع مشابه

نیم حلقه های بخش پذیر جمعی و قضیه تجزیه اولیه ضعیف برای نیم حلقه ها

در این مقاله قضیه تجزیه اولیه برای حلقه های نوتری جابجایی به نیم حلقه های نوتری راست وk-نیم حلقه های راست غیرجابجایی تعمیم داده شده وثابت شده است که اگر m یک ایده آل اول تکین در نیم حلقه چند جمله ای باشد آن گاه هر ایده آل ضریبی ایده آل اول است ، همچنین نیم حلقه های جابجایی با نیم گروه های جمعی بخش پذیر را بررسی کرده ایم.

15 صفحه اول

زحل مالک حلقه ها (قسمت اول)

زحل باشکوه، ششمین سیاره از خورشید، دورترین جهان شناخته شده در عهد باستان می­ باشد و با کمترین سرعت حول منطقه­ البروج حرکت می ­کند. یونانیان باستان این سیاره را به نام کرونوس، پدر زئوس، معرفی کرده ­اند زیرا در این داستان­ ها، سیاره زحل قبل از خدای کاشت و بذرافشانی نام گذاری شده است. یونانیان باستان، زحل را با خدای باستانی زمان که بعدها پدر زمان شد، مربوط دانسته ­اند. نام سیاره از کلمه Sat...

متن کامل

زحل مالک حلقه ها- قسمت دوم

زحل باشکوه، ششمین سیاره از خورشید، دورترین جهان شناخته شده در عهد باستان می­ باشد و با کمترین سرعت حول منطقه­ البروج حرکت می­ کند. یونانیان باستان این سیاره را به نام کرونوس، پدر زئوس، معرفی کرده­ اند زیرا در این داستان­ ها، سیاره زحل قبل از خدای کاشت و بذرافشانی نام گذاری شده است. یونانیان باستان، زحل را با خدای باستانی زمان که بعدها پدر زمان شد، مربوط دانسته ­اند. سیاره زحل، خورشید را در مساف...

متن کامل

حلقه هایی بادوگان قضیه یکریختی

معرفی حلقه های همریخت چپ ورابطه آن با حلقههای مختلف ازجمله حلقه های منظم وحلقه های خاص.بررسی همریخت چپ وراست بودن حلقه های چندجمله ای وهمچنین معرفی حلقه های همریخت قوی ورابطه آن باحلقه های چندجمله ای وحلقه های منظم ویکه منظم.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) - قزوین - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023